miercuri, 18 ianuarie 2017

Asane pt somn

ygps-700x350
Știu că mulți oameni se confruntă cu insomniile, le este foarte greu să adoarmă așa că în articolul de astăzi o să vă prezint câteva metode care vă pot ajuta. În primul rând cred sincer că persoanele care au un program fix, se culcă și se trezesc devreme, fac puțin sport dimineața, au un stil de viață sănătos și încearcă să se detașeze de stres nu vor avea vreodată probleme cu insomniile.
Rețeta pentru eliminarea insomniilor este cea de mai sus. Dar pentru că până acolo este o lungă cale, să vedem ce putem face pe termen scurt.
Înainte de a intra în subiect, am citit zilele trecute că în antichitate oamenii de fapt nici nu dormeau opt ore legate. Până și noi dacă dormim opt ore s-ar putea să ne trezim tot obosiți. Roger Ekirch de la Virginia Tech, în cei 15 ani de cercetări, a descoperit că oamenii dormeau de obicei în două calupuri, 4 ore odată, apoi se trezeau pentur 1-3 ore și apoi mai dormeau încă 4. Acest lucru se întâmpla până în seculul al XVII-lea, când a început urbanizarea clasei superioare în nordul Europei. În anii 1920 acest stil de odihnă dispăruse complet din conștiința socială. Explicația ar fi că înainte de secolul al XVII-lea noaptea era asociată cu criminalii, prostituatele și bețivii, și chiar și bogații care își putea permite să folosească lumânări, preferau să dea banii pe altceva.
Un alt profesor în neuroștiință circadină de la Universitate Oxford, Russell Foster consideră că mulți medici încă nu recunosc că o perioadă de odihnă de 8 ore este de fapt nenaturală, în condițiile în care 30% din problemele medicale cu care se confruntă doctorii au la bază dereglări ale somnului.
Din păcate stilul de viață nu prea ne permite să dormim cum ar fi de fapt natural, însă dacă te mai trezești noaptea ar fi bine să faci ceva util în acele câteva ore și apoi să te culci la loc.
Yoga pentru insomniaci
Mai jos poți găsi 5 asane de yoga care o să te ajute să te relaxezi, îți vor încetini bătăile inimii și te vor ajută să-ți calmezi mintea, să elimini tensiune și să poți adormi.
Salabhasana – Lăcusta
Împingând în stomac, balansează corpul înainte și înapoi. Adună palmele sub regiunea inghinală, ținând brațele întinse. Apoi balansează înapoi corpul sprijinindu-te pe stomac, cu brațele sub torace și abdomen. În timp ce inspiri ridică ambele picioare de la sol, cu genunchii lipiți.
Supta Baddha Konasana
Pe spate lipește-ți tălpile una de cealaltă și îndoaie genunchii încercând să aduci tălpile cât mai aproape de perineu, iar genunchii cât mai aproape de podea.
Jathara Parivartanasana
Stând pe spate îndoaie genunchii și vino pe partea dreaptă cu ei în unghi de 90 de grade. Lasă mâinile pe spate cu palmele în sus și încearcă să rămâi cu ambii umeri la sol.
Viparita Karani
Asana este asemănătoare cu lumânarea, doar că se stă pe tot spatele, nu doar pe omoplați. Se ridică picioarele și se proptesc de perete, în timp ce mâinile sunt relaxate pe lângă corp.
Savasana – Relaxarea completă
În timp ce stai pe spate relaxează complet fiecare grupă musculară în parte până ce îți vei simți întreg corpul abandonat precum o haină la sol.
Toate aceste posturi le învățăm la clasele de Hatha Yoga. Mai multe informații pe www.scoalaiubirii.ro Prima ședință este gratuită.
Meditație și exerciții de respirație
O altă tehnică este cea inventată de profesorul Dr. Weil și se numește tehnica 4-7-8.
Așază-te în cea mai confortabilă poziție pentru tine: așezat, în picioare sau pe spate. Dacă stai jos, ține spatele drept. Acum pune-ți vârful limbii în spatele dinților din față și ține-o acolo pe toată durata exercițiului.
  1. Respiră printre buze până ce emiți un zgomat ce pare asemănător cu vântul.
  2. Apoi respiră pe nas de patru ori.
  3. Ține-ți respirația până numeri la 7.
  4. Inspiră pe gură și numără până la 8 înainte să expiri.
Cele 4 puncte reprezintă un ciclu. Trebuie repetat de 4 ori, deși s-ar putea să adormi până ajungi la ultima repetiție.
Ia seama că expirația ar trebui să fie de două ori mai lungă decât inspirația. De aceea este important să păstrezi proporția de 4-7-8 pe parcursul execuției.
Această tehnică este recomandată și atunci când vrem să ne eliberăm de stres sau să ne control emoțiile. Poți realiza acest exercițiu de două ori pe zi, dimineața și seara.
În timpul acestui exercițiu tu inspiri mai mult oxigen. Când rămâi în retenție pe plin, oxigenul se împrăștie prin corp, iar controlul expirației va elimina tot dioxidul de carbon din sistem. Astfel vei încetini ritmul cardiac și ți se va face somn datorită efectului sedativ al acestei tehnici.
Să-mi spuneți dacă vă sunt de folos :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu